Market Components to Understand the Dynamics of the Mexican Communications Media

Authors

  • María Elena Gutiérrez-Rentería Author Profesor Invitado por el Thomas Jay Harris Institute for Hispanic and International Communication, Texas Tech University. Profesor Investigador Universidad Panamericana, campus Guadalajara

Keywords:

México, industria, medios, mercado, concentración, economía de medios

Abstract

This paper describes the Mexican media industry from the perspective of economics and media management. The study outlines some of the macro-and microeconomic factors that serve to understand the offers being made by communications entrepreneurs and the media consumption by the audiences. It is a study that applies the economic theory of the media to empirically describe the current state of the industry

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Author Biography

María Elena Gutiérrez-Rentería, Profesor Invitado por el Thomas Jay Harris Institute for Hispanic and International Communication, Texas Tech University. Profesor Investigador Universidad Panamericana, campus Guadalajara

María Elena Gutiérrez-Rentería es doctora en Comunicación Pública por la Universidad de Navarra, en España. Es miembro del Sistema Nacional de Investigadores en México, nivel 1. Co-editora del International Journal on Media Management y del International Journal on Hispanic Media. Profesora-investigadora de la Escuela de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad Panamericana. Actualmente es profesor invitado por del Thomas Jay Harris Institute for Hispanic and International Communications, de la Facultad de Comunicación, de la Texas Tech University, en Estados Unidos. Correo electrónico: egutierr@up.edu.mx

Published

2014-08-14

How to Cite

Gutiérrez-Rentería, M. E. (2014). Market Components to Understand the Dynamics of the Mexican Communications Media. Palabra Clave, 17(4). Retrieved from https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/4512

Issue

Section

Los flujos: Mercados, dinámicas empresariales y usuarios