Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística

Authors

  • Humberto Cadavid Álvarez Author Universidad Sergio Arboleda
  • Juan Pablo Cadavid Álvarez Author Marca Digital

Keywords:

Image, public opinion, agenda setting, truth.

Abstract

Iconographical text, just like the written text, is a structured signification method that constitutes itself a relevant element in human communication. This brief introduction condenses the topic skillfully developed in this article, where the concept of image is examined from the perspective of the Communication Theory together with the implication that iconographical expressions can have in the generation of a responsible and free public opinion.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Humberto Cadavid Álvarez, Universidad Sergio Arboleda

Docente de Teoría de Comunicación, Opinión Pública y Análisis de Medios en la Escuela de Comunicación Social y Periodismo de la Universidad Sergio Arboleda. Comunicador social y periodista egresado de la Universidad de La Sabana.

Juan Pablo Cadavid Álvarez, Marca Digital

Comunicador Social y Periodista de la Universidad de La Sabana. Se desempeña desde hace tres años en el campo del reporterismo gráfico en revistas como Publicidad y Mercadeo, y Cliente. Ha incursionado en fotografía publicitaria y en la actualidad trabaja como fotógrafo en la agencia Marca Digital.

How to Cite

Cadavid Álvarez, H., & Cadavid Álvarez, J. P. (2009). Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística. Palabra Clave, 9. Retrieved from https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427