Potencialidad creativa de la comunicación interna en el tercer sector

Authors

  • José María La Porte Author Universidad de la Santa Croce

Keywords:

Internal communication, third sector, creativity.

Abstract

The author points out that, in designing the internal communication strategy within a non-profit organization, some typical features are found that determine certain specific ways to communicate. And that the individual creativity of the people making part of the venture has to be adapted to the organizational requirements, in order that they help maximize this individual creativity without letting it be suffocated or numbed by the process.

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Author Biography

José María La Porte, Universidad de la Santa Croce

Doctor en comunicación por la Universidad de Navarra, es especialista en comunicación institucional para ONG, de la Universidad de la Santa Croce (Roma), donde también desempeña el cargo de director de estudios en la Facultad de Comunicación Social Institucional.

How to Cite

La Porte, J. M. (2009). Potencialidad creativa de la comunicación interna en el tercer sector. Palabra Clave, 12. Retrieved from https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/1443

Issue

Section

Communicative realities