Familias propietarias de empresas informativas en los países nórdicos. Un retrato de la estructura y las características de 25 firmas

Authors

  • Panagiota Koulouvari Author Universidad de Jönköping

Keywords:

Media companies, family-owned media companies.

Abstract

This report is the second from the research project Family-Owned Media Companies in the Nordic Countries. The project is being conducted by the Media Management and Transformation Centre, Jönköping lnternational Business School, Jönköping University, Sweden. The first report (Koulouvari, 2004) addressed the relevance of the family business discipline in the media industries. This report begins the further research, presenting results of a study of a small-scale survey of executives in family- owned media firms. This report lays the foundation for even further investigation into the importance of family media to society, the issues and problems faced by families that own media companies, and managerial and policy solutions to those challenges.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Panagiota Koulouvari, Universidad de Jönköping

Doctora del Royal Institute of Technology en Estocolmo; magíster en filosofía en estudios de publicidad de la Universidad de Stirling en Escocia, y diplomada en tecnología en artes gráficas del TEI University de Atenas. Ha sido docente del Colegio de Economía en Estocolmo y consultora de compañías tales como Hachette Filipacchi, Metro International S.A., Interprint Quebecor Printing Norden AB y Bonnier AB. Su interés investigativo incluye el aprendizaje organizacional, la creación de conocimiento y la administración e innovación de medios. Como investigadora adjunta del Media Management and Transformation Centre, Jönköping International Business School, Jönköping University, la doctora Koulouvari está dirigiendo un estudio para identificar los rasgos e intereses de las familias dueñas de empresas informativas en los países nórdicos.

How to Cite

Koulouvari, P. (2009). Familias propietarias de empresas informativas en los países nórdicos. Un retrato de la estructura y las características de 25 firmas. Palabra Clave, 12. Retrieved from https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/1440

Issue

Section

Temas de Portada