Estructura y dimensión de las industrias infocomunicacionales en América Latina

Authors

  • Guillermo Mastrini Author Universidad de Buenos Aires
  • Martín Becerra Author Universidad Nacional de Quilmes

Keywords:

Cultural industries, markets, infocommunicational industries.

Abstract

This article shows partial results of certain research carried out on Structure and Concentration of the Cultural Industries and Telecommunications in Latin America wich study details, by means of data taken over year 2000, the structure of the industries of culture, communication, and information in Argentina, Bolivia, Brazil, Chile, Colombia, México, Peru, Uruguay, and Venezuela. Likewise, it establishes a comparison on the development and impact of the sector in Latin America, based on access and invoicing indicators permitting us to observe the size of the press, books, CDs, cinema, free and paid television, radio, and fixed and mobile telephony markets.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Guillermo Mastrini, Universidad de Buenos Aires

Docente e investigador en políticas públicas de información y comunicación. Titular de las cátedras de “Política y planificación de la comunicación”, y de “Economía de la información”, en la carrera de ciencias de la comunicación de la Universidad de Buenos Aires. Es docente de posgrado en la Universidad Nacional de La Plata. Autor de Globalización y monopolios en la comunicación en América Latina junto a César Bolaño, y de Mucho ruido, pocas leyes. Economía y políticas de comunicación en la Argentina (1920-2004).

Martín Becerra, Universidad Nacional de Quilmes

Profesor e investigador de la Universidad Nacional de Quilmes (Argentina). Doctor en ciencias de la comunicación por la Universidad Autónoma de Barcelona (España), ha sido invitado como catedrático Unesco 2005 por el Instituto de la Comunicación de la misma Universidad, e imparte cursos de posgrado en la Universidad de Buenos Aires, en la Universidad Nacional de La Plata, en Flacso (Argentina) y en la Universidad Diego Portales (Chile). Es autor del libro Sociedad de la información: proyecto, convergencia, divergencia (Editorial Norma, 2003). Su campo de especializaci ón es el de economía política de la comunicación. Ha ejercido durante más de diez años el periodismo.

How to Cite

Mastrini, G., & Becerra, M. (2009). Estructura y dimensión de las industrias infocomunicacionales en América Latina. Palabra Clave, 12. Retrieved from https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/1438

Issue

Section

Temas de Portada