Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa

Authors

  • Amaia Arribas Urrutia Author Universidad de La Sabana

Keywords:

Internal communication, new technologies, corporative culture.

Abstract

Employees' informative necessities have not only to do with receiving objective information, but with how to communicate their enterprise's philosophy. Internal communication becomes then the ideal instrument to make know and understand the business purposes, while helping evolution towards the enterprise's culture. making sure that all of the organization's employees have already understood and made own the business mission. Besides, the new technologies have produced a fundamental change for workers in their way to communicate and to state relationships between one another. Through this research, intranet effectiveness has been proved in order to creating, accessing and distributing internal information, as well as to reinforce a corporative culture and knowledge management. In front of this new stage, communication in all directions (upward. downward, horizontal and transversal) becomes very important because it offers users not only to be information costumers, but also communication producers. Enterprises not only inform, but communicate.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Amaia Arribas Urrutia, Universidad de La Sabana

Licenciada y doctora en Ciencias de la Información, Área de Periodismo, por la Universidad del País Vasco, España. Es especialista en comunicación empresarial y ha desarrollado una amplia actividad investigadora con numerosos artículos especializados tanto en publicaciones nacionales como internacionales, y ha participado con ponencias y comunicaciones en conferencias cientifícas sobre su actividad en diversos foros de comunicación social en España y en el extranjero. Tiene experiencia laboral en varios medios de comunicación de radio y prensa escrita, y en la empresa privada, así como experiencia docente en el ámbito universitario y fuera de él (formación tecnológica a empresas). En la actualidad es profesora de la Facultad de Ciencias de la Documentación de la Universidad de Murcia (España) y miembro del Grupo de Comunicación Social, Cultura y Tecnología de la misma institución.

How to Cite

Arribas Urrutia, A. (2009). Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa. Palabra Clave, 8. Retrieved from https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/416

Issue

Section

Communicative realities