La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia

Authors

  • Germán Ortíz Leiva Author Universidad de La Sabana
  • Daniel Fernando López Author Universidad de La Sabana

Keywords:

indicators, media use habits, credibility, journalists, standable communication.

Abstract

This essay attempts to reflect about the work made by the Social Communications Faculty’s Media Observatory in La Sabana University, and its contribution to the country and to the Colombian society in general. The Observatory difficult job consists of studying how mass media inlfuence people through their mediatory action. The Observatory formulates and strengthens indicators of society behavior as: media use habits (HCM); mass media credibility level (NCM), and journalists qualification rate (ICP). Such indicators must be annually formulated; must correspond to standable communication and help to build a better society based on public communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Germán Ortíz Leiva, Universidad de La Sabana

Profesor de Sociología de la Comunicación y de Opinión Pública. En la actualidad coordina las labores académicas del Observatorio de Medios de la Facultad de Comunicación Social y Periodismo de la Universidad de La Sabana.

Daniel Fernando López, Universidad de La Sabana

Comunicador social y periodista de la Universidad de La Sabana con master en Evaluación de Impacto Ambiental del Instituto Superior de Investigaciones Ecológicas, especialista en Gerencia de Proyectos de la Universidad Piloto de Colombia y especialista en Periodismo Económico de la Universidad de La Sabana, donde actualmente ejerce como profesor de la asignatura Comunicación para el Desarrollo.

How to Cite

Ortíz Leiva, G., & López, D. F. (2009). La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia. Palabra Clave, 7. Retrieved from https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401