User Interaction in Spanish Press Facebook Profiles

Authors

  • María Merino-Bobillo Author Universidad de Valladolid
  • Beatriz Lloves-Sobrado Author Universidad Internacional de la Rioja
  • Ana María Pérez-Guerrero Author Universidad Internacional de la Rioja

Keywords:

Press, journalism, social networks, Spain, Internet (Source, UNESCO Thesaurus).

Abstract

The boom in social networks has prompted the press draw on these new communication channels as a way to interact with users. It is of interest to know how newspapers use these networks and the response from their followers. Accordingly, the study focuses on analyzing the Facebook profiles of the largest newspapers in Spain during the quarter from October to December 2012. The pivotal points of the article are oriented in two directions: one deals with how the newspapers in question exploit social networks, while the other focuses on the interaction with users.

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Author Biography

María Merino-Bobillo, Universidad de Valladolid

Doctora Europea por la Universidad de Valladolid, (España), Diplômé en Communication Orientation Journalisme por la Universidad Católica de Lovaina (Bélgica) y Licenciada en Geografía e Historia. Es Profesora en la Facultad de Ciencias Sociales, Jurídicas y de la Comunicación en la Universidad de Valladolid.

Investiga sobre la comunicación cultural en la contemporaneidad: la aportación periodística de José Jiménez Lozano, Las Edades del Hombre, el Camino de Santiago, la comunicación a través de la identidad corporativa y la imagen de Castilla y León en el humor gráfico regional.

Published

2013-08-11

How to Cite

Merino-Bobillo, M., Lloves-Sobrado, B., & Pérez-Guerrero, A. M. (2013). User Interaction in Spanish Press Facebook Profiles. Palabra Clave, 16(3), 842–872. Retrieved from https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/3394