Hipermedia e interactividad en el periodismo digital colombiano

Authors

  • Sergio Llano Aristizábal Author Universidad de la Sabana

Keywords:

Hypermedia, interactivity, digital journalism.

Abstract

This article describes and presents an analysis of the results obtained in the study of 14 Web versions of Colombian newspapers as seen from the perspective of the hypermedia and interactivity concepts. Different aspects of these two variables were quantified in orderto identify how much journalists and the media themselves do actually understand the nature and potentialities of the World Wide Web when putting it into practice. The analysis offers in addition some general perspectives on the current state of Colombian digital journalism from the standpoint of the new media theory.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sergio Llano Aristizábal, Universidad de la Sabana

Comunicador social y periodista de la Universidad de La Sabana con maestría en dirección de tecnologías de información de la Universidad Oberta de Cataluña (actualmente iniciando proyecto de grado). Con diez años de experiencia en el área de aplicación de los nuevos medios a la comunicación organizacional, y siete años de experiencia docente como capacitador empresarial, conferencista y consultor. Actualmente es profesor de planta de la Facultad de Comunicación Social y Periodismo, y miembro del Centro de Investigaciones y Consultoría en Comunicación Organizacional, grupo reconocido por Colciencias. Entre otras empresas, ha desarrollado proyectos para EPM Bogotá, Fresenius Medical Care, Edime, Empresas Públicas de Medellín, Promigas, Financiera Comultrasan, Tecn&ca Ltda., Fundación Niños de los Andes, Camacol y Ofixpres.

How to Cite

Llano Aristizábal, S. (2009). Hipermedia e interactividad en el periodismo digital colombiano. Palabra Clave, 12. Retrieved from https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/1442

Issue

Section

Communicative realities