Televisión: representación, ficción, sujeto

Autores/as

  • Javier Vilaltella Autor/a Universidad de Munich

Resumen

Changes occurring in the technological and economical fields have led to restate a series of aspects that are part of modern life. The author makes some suggestions to explain concepts such as postmodernity, globalization, postindustrial sociedy, whichdo not explain their meaning by themselves nor their relationship with the changes that television will suffer in the next years. Answers to inquiries such as: Will interaction habits created by Internet affect television formats? which is the repercussion of television in mass media? How is the subject's position defined towards television? What determines the credibility attitude between television and its audience? Constitute the content of this article.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Javier Vilaltella, Universidad de Munich

Es profesor en la sección de Estudios Culturales de Latinoamérica en la Universidad de Munich. Investigador, en el campo de los estudios culturales, de la elaboración teórica del concepto de imagen y de las manifestaciones de la cultura popular. Uno de sus centros de interés, últimamente, ha sido el problema de la recepción de la imagen barroca en México. Entre sus últimas publicaciones figuran Imagen barroca y cultura popular, Unam (1993), La construcción de la imagen en las revistas de moda, tensiones entre texto y fotografía, Bonn, (1994), La imagen barroco-latinoamericana, problemas de lectura y teorización, París (1995), La decoración como problema y la construcción de la imagen sagrada en el barroco mexicano, Berlín (1996).

Descargas

Cómo citar

Vilaltella, J. (2009). Televisión: representación, ficción, sujeto. Palabra Clave, 2. Recuperado a partir de https://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/336